Måste få skvallra lite

Var ner på Ica nyss. Så var de kö, så fick stå ett bra tag för mitt uppe i alltihopa så krånglar kort-grejen.
Men iaf, så bakom mig står det två tanter. Gamla tanter snackar vi om :)
Och deras konversation va så söt.

Tant 1 - Ja, jag går i rask takt ner på stan. Fort går jag så jag kommer igång ordentligt.
Tant2 - Säger du det, men det är bra långt för dig att gå ner på stan. Och handla gör du också, hur orkar du bära? Hur vågar du gå ensam i dessa tider? Jag är så rädd när jag ska gå ut på morgonen och hämta tidningen.
Tant1 - Nej jag tar bussen hem, det är därför jag måste gå raskt. Sedan har jag alltid nyckeln mellan fingrarna, barnbarnet har lärt mig att ha jag det och nån typ hoppar på mig. Då slår jag till med nyckeln.
Tant 2 - Ja, du säger det.  Hur gammal är du nu?
Tant 1 - Fyllde 85 i början av augusti. Så jag börjar känna av knäna nu. Sedan måste jag ta två tabletter varje morgon.

Herrejesus. Tanten var 85 år och börjar känna av knäna NU! Jesus.. Jag har ont ryggen, handlederna. Jag är 21. Tiderna förändras. Och hela två tabletter varje morgon måste hon ta! :) Ärtig tant! Såna gillas... Haha, åsså den andra helt imponerad.

Nu blire lunch

Kommentarer
Postat av: My

Haha! Sånt där är alltid skoj att höra ;)

2008-11-19 @ 14:03:06
URL: http://mylika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0