Jävla igår

Ja ni.. Jag har då aldrig varit med om värre resa tror jag.
Åkte ifrån Sundsvall vid 10.11 igår. Allt gick bra till Söderhamn, där blev det stopp. Ett tåg framför hade fått fel på loket å det skulle bara ta tio minuter så skulle det va ordnat, sen så ropar dom ut att de kommer ta en kvart till. Innan vi kom därifrån så va vi över en timme sena.
Mitt tåg till Alvesta gick kvart över två, det fetmissa jag, kom in te centralen tjugo i tre. Så vi fick gå in och hämta ut en ny biljett, gratis såklart, på SJ-tjoffset.
Blev det x2000 då? Icke, det blev ett gammalt skrutt tåg som går sådär sakta. Men vad händer då?
Jo, då va det fel på det loket, datorn som håller hastighet va trasig så det blev snigelsnigel supersnigel fart. Han fick stanna två gånger å starta om loket. Funkade inte.
Då fick dom kalla in ett nytt lok. Byta å ha sig.

Jag skulle ha varit framme tio i sex igår. När var jag framme? Tio i elva.
Kan tala om att jesus kristus va less jag va. Va färdig att pussa fastmark när jag klev av :P

Men nu är jag här iaf. Är superskönt!

Hinner inte skriva nå mer nu tror jag, ska hjälpa Daniel med kaluffsen :P Eller, rättare sagt, kaluffsen som inte finns mer :P

Ha en fin dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0