Min torsdag

Ja, vad har hänt idag?

Massvis! Kan börja med att dagen har varit så jävulska fin, solen har varit varm och det har verkligen bara skrikit att våren är på ingång! Sånt gillas i mängder..

Klev upp vid halvtio, upp å gjorde mig i ordning. Plockade lite grejor som skulle med, för nu skulle det bli lunch och studiebesök. Skulle in å tanka på vägen till stan. Stannar bilen där vid.. vad heter det? tankomaten heter det jue inte, jaja, ni fattar va jag menar :P Haha, så står de en gubbe på andra sida å studerar ingående vad jag gör. Så frågar han vad det är för sorts bil? Svarade jag så vänligt så.. Så börjar han med att muttra att ungdomar borde åka buss och inte bil, att man borde tänka på miljön och att bilen säkert drar mycket så det är  dyrt. Han fråga vad det va för olika delar, kommer inte ihåg nu vad han sa, men sånt som hör till bränslet å så.. Men hur ska jag kunna veta? Skälla på mig där när han själv står å tankar sin bil å en massa dunkar. GUBBSTRUTT. Men trevlig som man är står man jue bara å ler lite till svar.. Solens fel att jag var trevlig.. :P

Så iväg till stan bar det, intag av lunch och ett helt papper fullt med frågor som skulle med till studiebesöket blev det. A va skit sen, å börja skylla på oss att vi hade förklarat vägen fel å skit, men hade han lyssnat så. Drygas!
Stället vi va på va jättefint, hemtrevligt på något vis. Ett demensboende. :)
Sen va vi iväg på en dagverksamhet för handikappade/utvecklingsstörda. Det va också intressant, roligt att se liksom :)

Sen har det inte hänt så mycket mer i min dag.. Var på stan en sväng, kärat ner mig i en klänning som jag sååå gärna vill ha. Men ska inte köpa! Nej, det får va bra med klädköp. (va tungt att skriva det där men ;) ska jue snart få lägga mig å vila)

Pratade även med Daniel ikväll, som vanligt ;) Mysigast! (L)

Så nu blir det väl sängen snart, morgondagen bjuder på tråk. Ska skriva rapport om dagens studiebesök, skicka dom till Lena så hon får rosa eller risa ;) Massa uppgifter som måste skickas in, kompletteringar som ska skrivas. Ja, med andra ord så har jag det jag gör ändå.

Förresten, satt å kika på massa utbildningar. Är så sugen på att gå massvis med olika utbildningar, inser jue att jag vill bli massa olika. Åh, vill va klar som uska snart så jag får börja söka, eller börja jobba.
Längtar verkligen. Få bege mig ut i djungeln! :)

Nu ropar sängen på mig, otroligt trött är jag. Men vi hörs imorgon.

Sov gott folket! Dröm sött.. Pussåkram


Kommentarer
Postat av: emma

tackar :)
Ska nog hoppa i säng nu, huvudvärk :S Godnatt :)

2008-04-17 @ 23:14:16
URL: http://litenemma.blogg.se
Postat av: Johanna

Hahahaha...vilken surgubbe!! =) Tänk om du leende lite fint skulle ha påpekat att han faktiskt tankar han med?! Undrar just vad han skulle ha sagt då. ;-)

2008-04-18 @ 08:46:03
URL: http://johannajois.blogg.se
Postat av: Therese

jodå, allt e bara bra med mig med.. :)
jag håller på att utbilda
mig uppe på anthill så snart ska man sitta här uppe å svara i telefon varje dag :P
ha blitt sollefteåbo oxå :P
funderar på att läsa till undersköterska sen å jobba inom handikappsomsorgen men just nu får det här duga :P
Händer i helgen då? :)

2008-04-18 @ 10:14:01
URL: http://tezzacarlsson.blogg.se
Postat av: My

Nedrans surgubbe där du ;P Hoppas ialla fall allt är bra med du idag, och att du får en trevlig helg! Krams

2008-04-18 @ 11:13:02
URL: http://mylika.blogg.se
Postat av: Sandra

jaha, på så vis. vart va ni på besök da?
ja ska jobba hela helgen :/ så kanske robert skulle komma å kolla på oc imorn :p ska du göra da?

2008-04-18 @ 13:51:19
URL: http://sandraaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0