Att katten va ett pucko

Ja, att katten va ett pucko det visste jag redan. Men att han är galen totalt det trodde jag inte. Han satt på soffan och spana ut genom fönstret, Sylvester. Allt va frid och fröjt. Utanför va det något fjärilsliknande skit som flög mot fönstret, rätt va det va så hör jag en smäll så jag springer in i vardagsrummet, då ligger han mitt emellan soffan och fönsterbrädan på väg att ramla ner, han ser helt vimmelkantig ut. Allt som va uppställt i fönstret ligger typ ner. Han har alltså försökt fånga den jäveln genom fönstret.
Jag skratta lite gott och detta spektakel och gick in i köket igen. Han följer efter. Sätter sig mitt bakom fötterna på mig som alltid. Så ser jag hur han tar sats och springer och hoppar rätt upp på fönstret på altandörren i köket. Då har han sett något liknande flugaktigt där som han försökte ge sig på. Nu ligger han knäckt bredvid mig på stolen. Idot! Fast ändå väldigt söt!



Annars har dagen varit lugn.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha det skulle jag vilja se. Hade nog skratta så jag dog. :) tur att rutan höll iallafall å att katten höll ;)

2009-11-04 @ 12:48:11
URL: http://jessicasmedman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0